Tekstklik Blog

Update

4 november 2014 Waar staan we nu?

Inmiddels hebben we al een mooi pool aan interessante tekstprofessionals. Opdrachtgevers weten gelukkig ook al aardig de weg naar Tekstklik te vinden. We mailen, netwerken, twitteren, facebooken etc….en doen er alles aan om bekendheid te krijgen bij de tekstprofessional. Wij doen daarnaast veel aan zoekmachinemarketing (SEO) en websiteoptimalisatie. Zo langzamerhand voelen we onszelf aardige experts. Het is niet alleen belangrijk om business te genereren maar zeker ook heel waardevol en interessant om allemaal te leren. We zijn er dan ook trots op dat de eerste concrete opdrachten zijn uitgevoerd. Dat geeft ons vertrouwen voor de toekomst. Ondernemen gaat met vallen en opstaan. We vinden het zo af en toe best lastig, maar doordat we samen zijn, weten we altijd weer het beste in elkaar naar boven te halen. 

 

Tekstschrijver vs copywriter

7 oktober 2014 Verschil tussen tekstschrijver en copywriter

Tussen het begrip ‘tekstschrijver’ en ‘copywriter’ zitten behoorlijk wat verschillen.

Eenvoudig gezegd schakel je een tekstschrijver in om goede teksten te laten schrijven. Een tekstschrijver geeft diepgang aan een tekst. Hij schrijft o.a. nette, foutloze brieven, brochureteksten, persberichten, nieuwsbrieven en webteksten en informeert de lezer.Maar wat mag je dan van een copywriter verwachten? De grap is dat een copywriter niet schrijft maar praat. Dat klinkt best vreemd maar toch is het waar. Een copywriter denkt in concepten en beelden en is met name een reclametekstschrijver. Hij produceert teksten die iets moeten verkopen en baseert zich daarbij meer op spreektaal.

Dit resulteert veelal bijvoorbeeld in een zin die begint met ‘want’, ‘maar’, ‘en’. De zinnen van een copywriter hoeven grammaticaal niet juist te zijn, Als je praat gebruik je immers ook niet in iedere zin de gebruikelijke grammaticale constructies. Helder en fris praat de copywriter met de doelgroep. Natuurlijk kan een copywriter ook goede teksten schrijven. Daarom combineert hij zijn vak vaak ook met die van tekstschrijver. Want dat hij zeer bedreven is in de Nederlandse taal is een feit.

Samenvattend kunnen we stellen dat de tekstschrijver de lezer informeert, terwijl de copywriter de lezer in beweging probeert te krijgen. 

 

10 handige tips

26 september 2014  Zelf uw webteksten schrijven?

Zelf uw teksten schrijven? Hier 10 handige tips voor een goede tekst op uw website:

Gebruik veel koppen en subkoppen. Laat ze opvallen door een vetter lettertype of pas de grootte aan.

Maak gebruik van witregels om alinea’s van elkaar te scheiden om de tekst toegankelijk voor de lezer te maken.

Gebruik korte en bondige zinnen, afgewisseld met langere zinnen. Zo houd je de tekst spannend.

Begin een volgende zin met een voegwoord (en, of, maar, voor). Dit maakt de tekst voor de lezer prettiger en duidelijker.

Schrijf eenvoudig.

Vermijd vakjargon, tenzij je gericht naar een bepaalde doelgroep toeschrijft.

Maak gebruik van duidelijke links.

Vermijd afkortingen.

Gebruik een directe vorm van aanspreken; jij/jullie of u.

Foto’s en illustraties zorgen voor een levendig geheel.

 

En zorg natuurlijk voor een foutloze tekst. Laat iemand je tekst nog eens goed doorlezen en kies daarvoor eventueel een ervaren tekstcorrector.

 

 

 

 

Explainer live

22 september 2014 De Tekstklik Explainer staat online!

We zijn blij met onze video waarin we de tekstprofessionals uitleggen wat wij voor hen kunnen betekenen. 

 

 

Zzp'ers

2 september 2014 Zzp'ers verdienen een eigen platform

Online platforms voor flexibele werkkrachten schieten als paddestoelen uit de grond.  Deze freelancemarkt is momenteel verdeeld in een aantal spelers die de hele markt in één keer wil bedienen. Kwantiteit gaat hier voor kwaliteit. Nadeel: vertroebeling van het aanbod.

Tekstklik heeft de overtuiging dat specialisatie per beroepsgroep de kwaliteit van de professional een enorme dienst bewijst.  Het concept is simpel. Een opdrachtgever kan gratis en zonder registratie zoeken in alle profielen. En gebruikmaken van de zoekfilters om gericht de juiste professional te selecteren.

 

Persberichten

06 juni 2014 Persberichten zijn de deur uit!

Oegstgeest, 12 juni 2014

TEKSTKLIK START SLIM PLATFORM VOOR TEKSTSCHRIJVERS EN VERTALERS

Tekstklik wijst opdrachtgevers de weg naar de juiste tekstschrijver of vertaler op het nieuw gelanceerde platform. De Nederlandse internetstartup gaat de strijd aan met de bestaande freelance-verzamelsites.

Tijd voor specialisatie

Tekstklik.nl wordt gerund door twee bevlogen (internet)onderneemsters en voormalig tekstschrijfsters. “Het idee is ontstaan omdat we voor onszelf naar zo’n platform zochten maar deze nergens konden vinden. De freelancemarkt is momenteel verdeeld in een aantal spelers die de hele markt willen bedienen. Kwantiteit gaat hier voor kwaliteit”, aldus mede-oprichtster Leontine Garcia. “De huidige freelance- en zzp-verzamelsites hebben onze ogen geopend, het is tijd voor specialisatie. Wij focussen ons alleen op tekstschrijvers en vertalers. Dit geeft ons de mogelijkheid een sterk en toegespitst platform te bouwen.”

Profielpagina met zoekfilters

Een opdrachtgever zoekt een tekstschrijver, maar weet vaak niet waar te beginnen. Hoe vind je eenvoudig de juiste professional voor jouw opdracht? Vanaf nu wordt het zoeken naar een geschikte tekstschrijver of vertaler super simpel. Op Tekstklik heeft iedere professional een eigen profiel met specialiteiten, werkervaring, vakgebieden, referenties, uurtarief en alle contactgegevens zijn openbaar. Door de handige zoekfilters is  de geschikte tekstprofessional makkelijk vindbaar. De opdrachtgever bepaalt zo zélf met wie hij rechtstreeks zaken wil doen. En niet omgekeerd.

Met de mooie, heldere en eigentijdse vormgeving is het bovendien een genot om op Tekstklik een geschikte tekstschrijver of vertaler te vinden.

Tekstklik is onderdeel van Klik in Business. De oprichtsters hebben grote ambities. Binnen drie jaar willen zij meerdere gespecialiseerde freelanceplatforms opzetten in Nederland om dit vervolgens uit te rollen in Europa.

 

Reacties

07 mei 2014 De eerste reacties

"Wat ziet het er gaaf uit!! Simpel, doeltreffend, informatief, helder en vooral overzichtelijk."

"Ziet er zo goed uit, duidelijke, ‘clean’ look en fashionable!"

"Prachtig, simpel, toegankelijk en doeltreffend. Echt top!"

"Ziet er heel mooi en professioneel uit!"

Tja…..daar worden wij bij Tekstklik natuurlijk heel erg vrolijk van! 

 

Live

20 april 2014 We zijn live!

Deze week is Tekstklik na een periode van keihard werken live gegaan. Wat hebben we lekker samengewerkt met de geweldige webbouwers van Qikker Online in Amsterdam en de Spanjaarden van K2A Soft die de achterkant van de website in elkaar hebben gezet.

Nu gaan we de website vullen met professionele tekstschrijvers, copywriters en vertalers. De eerste enthousiaste reacties zijn binnen. Uiteraard zijn we benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen. Tips en/of suggesties zijn van harte welkom.

Vol nieuwe energie gaan we samen een succes van Tekstklik maken, wat hebben we er veel zin in!!

 

Idee

25 februari 2014 Het KLIK-idee

Het idee voor Tekstklik is ontstaan in 2013. Vanuit de behoefte naar een betere vindbaarheid van ons voormalig tekstbureau.

Na 2 jaar van SEO-workshops, Internet Marketing-events en een hoop geploeter achter de computer, snakten wij naar een simpele manier om onze diensten aan te prijzen. Hoe moesten we dat aanpakken? Waar te beginnen? We hebben urenlang freelance- en zzp-verzamelsites bezocht. Er was er niet een die bij ons paste. Een ondoorzichtige brij aan freelancers. Wij, als tekstschrijvers tussen fotografen of webbouwers? Dat was natuurlijk niet echt de plek waar wij thuishoorden. Weggestopt op een pagina waar niemand ons kon vinden. Waarom zou je zoeken tussen coaches als je een tekstschrijver zoekt? We waren onzichtbaar.

Het idee was geboren…… Tijd voor specialisatie. Tijd om groepen professionals bij elkaar te brengen en ze onder de aandacht te brengen bij potentiële opdrachtgevers. Je zoekt een tekstschrijver en met één druk op de knop vind je ze ook allemaal.

Overzichtelijk en gestructureerd. Mooie profielen op een rij, alle gegevens openbaar. Binnenkort gaat ons idee live!

Mocht u naar aanleiding van deze website contact met Klik in Business willen opnemen dan kunt u ons bereiken op 071 - 711 32 87 of via tekstklik@klikinbusiness.nl.